Οι τουριστικές επιχειρήσεις στο διαδίκτυο – Σεμινάρια Πάμε ΤΕΙ!

Στο πλαίσιο εξωστρέφειας και προσφοράς προς την τοπική κοινωνία της Ιεράπετρας, το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης άνοιξε… τη σαιζόν με έναν ενδιαφέροντα κύκλο πρακτικών διαλέξεων πάνω στο μάρκετινγκ. Το θέμα τους, ιδιαίτερα επίκαιρο και χρήσιμο: «Οι τουριστικές επιχειρήσεις στο διαδίκτυο». Η πρώτησυνάντηση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7/4/2011 στο χώρο του ΤΕΙ και ήταν ανοικτή προς όλους τους τοπικούς επιχειρηματίες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, εστιατόρια – ταβέρνες κ.α.).

Οι καθηγητές του τουριστικού τομέα Στάθια Ζουγανέλη και Νίκος Τριχάς οργάνωσαν το πρώτο μέρος της διάλεξης, το οποίο είχε ως στόχο την παρουσίαση κάποιων βασικών εργαλείων τουριστικής προβολής που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρηματίες για να ενισχύσουν τη σχέση με τους πελάτες τους και την παρουσία τους στο διαδίκτυο, π.χ. Facebook, Youtube. Για καθένα από αυτά, δόθηκαν πρακτικές συμβουλές για την αποτελεσματική χρήση τους και μέσα από πολλά παραδείγματα, έγιναν προτάσεις για το τι πρέπει να γίνεται, αλλά και τι να αποφεύγεται όταν χρησιμοποιούνται από τουριστικές επιχειρήσεις.

Στο δεύτερο μέρος, ο καθηγητής του ηλεκτρονικού τομέα Μάνος Περακάκης κινήθηκε στο χώρο της κατασκευής των sites, δίνοντας στους επιχειρηματίες πληθώρα κατατοπιστικών παραδειγμάτων για διάφορα πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν την κατασκευή, αλλά και λειτουργία των τουριστικών ιστότοπων, από τον τρόπο με τον οποίο μπορεί μια σελίδα να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέχρι θέματα αισθητικής και λειτουργικότητας. Επίσης, συζητήθηκαν τρόποι για την παρακολούθηση των στατιστικών επισκεψιμότητας των sites, μέσω του δωρεάν συστήματος Google Analytics. Και στις δύο παρουσιάσεις απαντήθηκαν πολλές απορίες, που πυροδότησαν πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων, με αποτέλεσμα, μάλιστα, η συνάντηση να κρατήσει περισσότερο απ’ ότι υπολογιζόταν.

Η παρούσα κίνηση, φιλοδοξεί να αποτελέσει την αρχή μιας σειράς συναντήσεων γύρω από τα πεδία του τουριστικού, ηλεκτρονικού και αγροτικού μάρκετινγκ. Στόχος
είναι η μεταφορά σύγχρονης τεχνογνωσίας στις τοπικές επιχειρήσεις, ώστε να ανταπεξέλθουν στη δύσκολη παρούσα συγκυρία και να κάνουν τις νέες τεχνολογίες να λειτουργήσουν προς όφελός τους. Η θερμή ανταπόκριση των ανθρώπων τουρισμού, των τοπικών ΜΜΕ και των φοιτητών που παρακολούθησαν τη συζήτηση, όπως και τα
θετικά σχόλια, που εκφράστηκαν στο τέλος, αποτυπώνουν την επιθυμία να πραγματοποιηθούν επιπλέον παρουσιάσεις με θέματα που αφορούν τόσο τον τουριστικό όσο και
τον αγροτικό τομέα. Το τμήμα έχει στείλει ανοικτή πρόσκληση επικοινωνίας προς όλους τους φορείς, συνεταιρισμούς, αλλά και ΜΚΟ ώστε να είναι αυτοί που θα ανοίξουν, τους επόμενους κύκλους συναντήσεων «Πάμε ΤΕΙ».